SVENSKA

ELIXIR
av Alejandro Leiva Wenger

idag vi lovade vi ska sluta dricka skiten och sluta jaga katter. fetarslet Marco svärde på hans morsas grav han ska brenna reseptet men jag tycker endå synd om hans tjej för det var hans fel att hon kanske kommer dö kanske. igenkligen borde han få spö. man borde ge han fet stryk men Flaco och Jose vågar inte för dom är maricones innerst inne och har fet respekt för flÄskhögen. det var hans fel från burjan. För han kom till skoLan och vi märkte det var nån ting kONstig med hans feja. jose sa vafan har du jort dina ögon är ju helt blåa tjockis. har du köpt linser. men marco sa nej och efter skolan vi gick hem till han för han skulle visa oss. vi gick in i hans rum och stängde dörren för hans morsa skulle inte höra oss. så tog fetröven fram en flAska som var liten och av plaSt och han sa den här flaskan fick jag förra veckan med posten grabbar. vi frÅgade vem som skickat och han sa fan vet jag. han hade fått en paket och gick och hemta den i posten för han trodde det var från chile från hans mormor. men det var ingen brev eller nÅt bara flaskan med nånting dÄrinne. plus att frimärket och allt va från sverge så det va nån från sverge som skickade den. fan jag mår dålit när jag skriver det här. igenkligen vill jag inte skriva för det är så jävla fittigt allting är fittigt. men ialla fall han sa att varje natt tittade han på flaskan och luktade och tänkte om han skulle prov smaka men han var rädd. det är klart. för jag skulle också va rädd för man undrar vem fan som skickat den och att det kanske är gift eller knark. plus att läsken dÄrinne såg skabbig ut. nästan som cola fast med små smulor som flöt omkring dära. men till sist så drack han två klunkar innan han gick och la sej och på morRonen så märkte han att nåt hade hänt med hans ögon och det var då vi märkte det och nu var vi i hans rum. och vi sa fan vad skumt. vi kollaDe på flaskan och jose såg chok skraj ut. och då plinga det på dörren och det var Marcela. hon kom i rummet och hälsade inte och vi stog där och titta när hon och marco burjade tafsa på varandra och han tafsa som fan på hennes göt. blyg göt hon har den där marcela. vi staCk för dom verkade va fett kåta så jag och jose och Flaco stack. fetarslet har ingen respekt för sin morsa för han tar hem guzar och bazar dom i hans rum faSt hans morsa är hemma. han är som en svenne som inte bryr sej om sin morsa. svenskar är såna dom skiter i deras Pappor och mammor och det är därför som svennebrudar och svergekillar blir alkisar. Men ialla fall så kom marco till skolan nästa dag och hans ögon var ännu mer blåa och hans hår var svart fast lite lite jusare. jag sa till marco jag ville prova den där läsken efter skolan. jag vet att jag var dum men jag viste ju inte. och vi gick hem till han igen med flaco och jose och mej. lÄsken smakade nästan som cola fast med inte så mycket socker. plus att det fanns som köttbitar i den. flaco och jose provade också. jag kände ingenting nästa morron men på lunchen jag blev yr men inte så mycket. det var den dagen som flaco och jose burja bråka med Tommy i våran klass för tommy är jämt kaxig mot oss och en gång sa han jävla svarting Till marco men då fick han fett med stryk och sen våga han aldrig öppna käften. alla svennar är lite avenJuka på oss svartskallar för vi tar deras guzar och är grymmare än dom. men den dagen var Tommy kaxig igen. han sa inte svarting eller nåt men han hållde på kasta sudd på flaco hela lektjionen och skrattade när vi svara fel på frågorna. så på rasten stängde vi in han i toaletten och flaco och jose gick in och bankade skiten från han och jag stog utanför och vaktade för att ingen gick in. så jävla ful den där tommy. haN är skitasmal och går som en hora. vi brukar ju kaLla han för bitch för han rör på arslet när han går som en jävla bitch som tar betalt. det var keffmat i skolan så vi gick till macdonalds i skäris. vi hade bara para till en chees burgare. marco földe med oss för han hade fått en till paket i posten. fan nu har jag ont i handen av att skriva. ialla fall det var en till flaska och vi såg själva att det stog inte vem som hade skickat den. vi skolkade och gick till hem till flaco. där vi drack lite lite och flaco snodde cigaretTer från hans morsa och vi rökte. fetarslet Marco kollade på mej och sa fan du har ju fått lite blåa ögon!! och jag sprang och koLla i spegeln och det var sant. mina ögon var lite blÅa. det såg fett grymt ut. det var då allting burjade hända på riktigt för nesta dag jag vakna tidit och kom i pricis tid till skolan och marco va redan dära för första gången i historjen som han kom inte för sent. och när vi snacka så snacka han lite anor lunda. jag sa va fan pratar du så där för tjockis. han sa hur??? och jag sa du snackar fett som en svenne. för han jorde det. man hörde inte att han var svarting och han sa ord som svenskar kan. plus att han hade fått lite jusare hår där bakom öronen för det var lite blont hår där. det gick sen flera dAgar och det hände inget och vi drack inte för marcos läsk var slut. men en dag ringde han till mej för han hade fÅtt ett brev en lapp där nån hade skrivit typ en resept. det stog att man skulle ha cola och salt och vit lök och man skullE blanda alltihop och koka det och dricka det kallt sen. ska vi göra? frågade marco och jag sa okej. men när vi höll på så läste han att vi behÖvde krossade kattögon. vafan är det sa jag. jag vet inte sa han. vi gick till hans morsa som kollade på teve. vi hade sagt till henne vi hade fått en läxa i hem kunskap. marco frågade vad det var som hette kattögon. hans morsa visste inte. hon kollade i en ord bok för att kolla vad kattögon var på spanska. kanske det var en krydda eller nåt typ en krydda men det stog inte. så hon visste inte och sa till oss vi skulle ringa nån klass kompis eller våran lärare. Vi sa okej men vi sket ju i det så klart. så nästa dag i biblan i skolan frågade vi kärring bibliotekarien. hon ser ut som en russin i fejan för hon är gammal plus att hon solar solarium. vi fråga vad kattögon var och hon sa det är nÅgra fina stenar som heter så och så heter också reflekser på en cykel. vi tänkte hela dan sen hur fan skulle vi fixa reflekser eller såna stenar. och hur fan ska man kunna dricka det det var förförra Onsdag. för den dagEn hade vi prov och jag hade inte pluggat och inte marco heller så klart för han pluggar aldrig fetarslet. det var ett prov om svenska förfatare typ strinberg ock såna men marco fick bäst i klassen! för vi fick tillbaka proven på fredag och han hade nestan alla rätt. och läraren sa strålande marco. flaco frågade fuskade du? och marco sa nej jag svär jag vet inte hur jag fick så bra. För Fetarslet är ju ingen plugghÄst. han är tillomed lite dum. och endå fick han så bra. vi gick hem ihop och snackade och jose sa att han trodde att kattögon bara var ögon från en katt. vi sa är du dum fan vad du är ruBbad. men så sa han att den där läsken hade ju som köttsmulor som flöt omkring. vi blev helt tYsta. men jag kände att det var fett med äcklit. jag mår fett med dålit nu. jag vill inte skriva mer igenkligen. det var i källaren vi jorde det. det var på kvällen. vi var på Flacos gård. vi hade jagat tre katter men dom hade stuckit för dom är så jävla snabba. sen såg vi en katt i buskarna. marco sa den tar vi. flaco sa nej inte den för det är Linas. vi sa vem fan bryr sej och han sa det är min granne jag känner henne. och vi sa vafan va inte tönt ingen kommer veta. katten stirrade på oss. marco gick fan sakta som Fan. Kissemisse kissemisse kom sa han. Och katten sa mjau och blev spänd och fick ryggen som en kulle. då hoppa marco fram och tog den runt halsen. jag sa vrid nacken men marco var för nervös så han burja springa med katten i handen och vi sprANg efter. vi gick in i källaren. flaco hade nycklarna. katten var fett skraj för den hade slutat riva som den jorde i burjan. jose hade med sej väskan med alla saker. marco sa okej jag håller i den. och han satte katten på magen på golvet och sträckte Ut benen på den och la sin knä på kattens rygg så den kunde INte röra sej. jag sa att vi skulle slå den på huvet först så den svimma när vi slog den på huvet och inte fick så ont sen. Jose tog fram hammaren. vem vill slå sa han. jag sa inte jag. jose sa också inte jag. då blev marco sur och skrek vafan håller ni på med jävla maricones!!! och flaco slog på kattens huve med Hamaren. okej den somnade. den burja blöda också och Jose sprang bort för han ville spy. vi var alla fett med darriga och jag hörde hela tiden en röst i min järna som sa vafan vafan vafan gör du. jag trodde jag skulle bli galen. marco sa hit med skeden. flaco gedde den till han. jag ville blunda men endå inte för jag ville se. marco puttade in skeden i ögat på katten och så in och in och runt och så hängde katTens öga ner. då burja flaco skratta konstit. han såg helt dum ut och hans garv var inte normal. marco sa håll käften men flaco bara skratta och stog stel som en idiot. marco tog det andra ögat också. den kom också ut och hängde som i trådar med blod och strängar från hålet. jose giCK fram och tillbaka och sa hela tiden tänk om det kommer nån. jag sa håll käften istellet. så marco hällde ögonen i plast påsen. katten varkade va död för den hade inte vaknat. va ska vi göra med den nu då sa jag. vi letade efter nån källar rum som var öppen och dÄr la vi katten under en matta över den. så stack vi hem till marco tysta utan att säga nåt. marcos morsa sov så vi kunde inte laga läsken. vi gör det imorron sa marco och vi sa tjadÅ. nästa dag vi skolkade igeN och vi var igen hemma hos Marco på morroren var vi dära. marco fetarslet tog på sej gumihanskar och tog ögonen och satte dom i en sån där som man pressar vit lök och sen rörde vi om allting med cola och salt och allt och kokade upp det. efter typ en halv timme hade läsken blivit kall och det. vem vill ha sa Marco. alla ville förutom jose sa jag vill inte. han gick hem. igenkligen ville Jag också gå hem men jag stanna för jag ville endÅ prov smaka och nästa dag var Marco nÄstan helt blOnd i håret och läraren och alla frågade och han sa jag har färjat. jag märkte jag kunde konsentrera mej bättre på leksjonen plus att sen kom Flaco och sa han kunde inte komma ihåg nästan ett enda ord på spanska. vi sa fan den där läsken gör att man blir svenne. fan tänk om vi skrattade som fan men sen sa marco nej jag vill inte bli för jag är stolt över att va svarting och jag sa jag med för jag är det. vi provade läsken bara för att prova. flaco sa nu måste vi sluta annars kanske vi blir iNne i själva järtat och i järnan. så vi sa att vi skulLe sluta innan det var för sent. men jag tror dEt var redan för sent för när jag skulle åka hem från vårberg hit till Fittja så våga jag inte planka. jag stog där och sa till mej själv kom igen men jag vågade inte gå förbi spärren. så jag gick hem hela vägen och tänkte är det för jag har burjat bli i järtat?? nu är klockan halv två på natten. jag borde lägga mej nu men jag är inte sömnig fast jag har ont i handen. unDrar om Marcela kommer leva eller om marcela har dött!!! Shit! fan vi var så jävla pantade speciellt marco fÖr det var han som gav skiten till sin brud igår var det. han ringde mej och lät som han sprungit maraton. kom fort sa han sa han. när jag gick in i hans rum låg hans brud på sängen med öppna ögon och var helt blek som död nästan. marco andades skitasnabbt och var ocks helt vi i fejan. vafan i helvete har du jort din åsna! skrek jag. och han sa tyst min morsa kan höra. han sa han hade gett henne läsk. jag fråga varför och han ba jag vet inte jag ville bara se vad som Hände och hon ville själv. Jag sa din jävla fitthuve idiot conchetumadre och han sa ja ja men jälp mej nu istellet. tror du jag är doktor? sa jag. vi måste ta henne till skjukhuset!! hon låg där och rörde sej inte när hon låg dära. hennes muN var öppen och man såg tungan. jag sa vi måste ringa till en ambulans. marco satt på hans stol och stiRrade jag gick ut och hemtade hans morsa som var i köket och drack kaffe och rÖkte hon gick till marcos rum och skrek och skrek och marco burja gråta hon tog upp flaskan med läsken som var på golvet och frågade vad är det här! men marco kunde inte svara för han bara grät han som fan. ambulansen kom efter typ elva minuter och snubbarna tog marcela och bärde ut henne till ambullansen och stack. Fan va jag måde dålit där. och marco och hans morsa tog tunelbanan till skjuk huset och jag gick hem. nu har marcerla varit där i en natt och snart två. marco ringde mej idag från sjuk huset och vi lovade vi ska sluta dricka skiten. Fetarslet svärde på hans morsas grav han ska bränna den där reseptet. tänk om jag åker fast för nånting. Det var ju inte mitt fel. jävla marco JÄvla fetarsle

Kommentera

Publiceras ej